.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دغدغه های روحانی جوان سوادکوهی ؛
زخم کهنه ای به نام محرومیت سوادکوه
شمال نیوز: جوانانی که می بایست علمدار اقتصاد شهر خود باشند ، امروز شرمنده ی پدران بازنشسته دیار خود هستند که جیب هایشان خالی ، مدارج علمی دانشگاهی شان بالا ، و نگاه های صادقانه و نا امیدانه شان به خورشید است!

حجة الاسلام "محمّد امیری سوادکوهی" از پژوهشگران و نویسندگان جوان شیعه که آثار و تألیفات متعدد و تأثیرگذاری در باب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به رشته تحریر درآورده و از چهره های سرشناس مجامع علمی جهان اسلام بشمار می رود، در یادداشتی قابل تأمل ، احساس قلبی خود را نسبت به سوادکوه و سوادکوهی ها ابراز داشت. وی در حال حاضر مدیر کل مرکز جهانی تحقیقات و پژوهش امام حسین علیه السلام می باشند که از ایشان صدها مقاله علمی به زبان های فارسی ، عربی و انگلیسی بر جای مانده است.

متن این یادداشت بدین شرح می باشد :

بسم الله الرحمن الرحیم
با افتخار می گویم ، اینجانب یک سوادکوهی هستم. فرزند سرزمینی که تاریخ از آن به دیار بزرگمردان ، عالمان ، پهلوانان ، غیرتمندان و سخت کوشان یاد کرده است.سرزمین پاکی که در تمام دوران تاریخ ، مهد فرهنگ و منش پهلوانی و غیرت دینی بوده و حماسه های سَرو قامتان دیار شِروین بر احدی پوشیده نیست.

دیار سر سبز و خرّمی که شاه عباس ها و اعتمادالسلطنه ها و جلال آل احمدها را در مقابل عظمت و شکوهش خاضع و خاشع گردانیده و به گواهی تاریخ ، روزگاری دیار تخت نشینان، دیار دیوان و آیین و فرهنگ ایران بود.
از سوادکوه بزرگانی پا به عرصه وجود گذاردند که برخی از آنان برخی از ممالک را دگرگون نموده و خدمات مادی و معنوی آنان تا به امروز چشم ها را می نوازد ... از سوادکوه فقیهانی پا به عرصه علم و فقاهت و مرجعیت نهادند که برخی از آنان مایه شگفتی دنیای اسلام شده اند ... از سوادکوه بزرگانی پا به عرصه وجود نهادند که طاغوت را زیرپای خود لِه کردند و جوانان غیرتمندش جان خود را فدای خاک پاک میهن و انقلابشان نمودند.
افتخار بنده نیز این است که در هر کجا از مجامع علمی دنیا که حضور پیدا می کنم ، مقاله ای می نویسم و یا کتابی تألیف می کنم ، در کنار نامم با افتخار خود را "سوادکوهی" معرفی می نمایم.
... شاید خیلی ها سوادکوه را بشناسند و از گذشته اش مطلع باشند ؛ ولی یک سؤال ! آیا از حال و روز امروزش نیز خبر دارند؟!
حال و روز امروز سوادکوه قابل نوشتن نیست ... همانطوری که قابل دیدن هم نیست ...
حال و روز سوادکوه را می بایست از غرور های شکسته جوانان ارزشمند سوادکوهی جویا شد که هر روز برایشان به سختی یک سال می گذرد و شرمنده پدر و مادر پیرشان و یا نو عروس زندگی شان هستند.
حال و روز سوادکوه را می بایست از دل های شکسته ی پدر و مادرهای درد کشیده ی سوادکوهی و همچنین میتینگ های رسانه ای برخی جویا شد که ژست های قهرمانانه شان آنان را سرمست کرده است .
حال و روز سوادکوهِ امروز را می بایست در کوچه ها و خیابان ها و صف های طولانی درخواست های وام مردمان این شهرستان جویا شد.
حال و روزِ سوادکوهِ امروز را می بایست از خجالت پدر پیری جویا شد که بغض های زندگی اش را تنها با امامزاده عبدالحق علیه السلام می شکند و نجوا می کند.
حال و روز سوادکوه را می بایست از شرکت های تعطیل شده این سامان جویا شد که هر کسی به نوبه ی خود کلنگی بر خاکش می زند و می خندد و ربان قیچی می کند ؛ غافل از آنکه هر کلنگی که بر این خاک می زنند زخمی عمیق تر بر پیکره امید جوانان این منطقه است.
سهم سوادکوه از توسعه ، اقتصاد و پیشرفت ایران اسلامی چه بوده است؟! سوادکوهی که روزگاری محور پیشرفت ایران به شمار می رفت، حال روزگارش چگونه است؟البته جفا ست که خدمات انجام شده توسط برخی نمایندگان و مسئولین خدوم را نادیده بگیریم ولی سوادکوه امروز در شأن سوادکوه بزرگ نیست.!
جوانان این دیار از وعده وعیدهای برخی، که بعضاً این جوانان غیور را با ابزارهای تبلیغاتی خود اشتباه می گیرند و از صداقت قلبی آنان سوء استفاده می کنند خسته شده اند... . عده ای که شخصیت جوانان سوادکوهی را به عنوان نردبان پیشرفت دنیوی و افتخارات مدیریتی خود قرار می دهند تا بتوانند چند روزی شیرینی کاذب دنیا را مزمزه کنند.
البته و به لطف خدا و به برکت جمهوری اسلامی و خون پاک شهدا و ارشادات رهبری عزیز ، مسئولین و نمایندگان خدوم و زحمتکش و انقلابی در سوادکوه ما بسیارند ، ولی بگذارید صادقانه بگویم که خوبان نیز خوبی هایشان را بر سوادکوهی های ارزشمند تمام نکردند . !
خوب است دولتمردان ما که در سفرهایشان به شهرهای مختلف ایران سیر و سیاحت می کنند و گهگداری به موزه ها و گنجینه های آنان نیز سر می زنند ؛ به سوادکوه ما نیز نیم نگاهی بیندازند.! بیایند تا آنان را با یکی از گنجینه های ارزشمند شهرستان سوادکوه آشنا کنیم.
موزه ای بزرگ و کم نظیر که متأسفانه برخی هنوز فرصت ننمودند به آن سری بزنند. آری ! شاید چند صباحی با آنان عکس یادگاری گرفتند ولکن پس از مدتی که تاریخ مصرفشان را به زعم خود مُنقَضی دیدند ، آنان را به تاریخ سپردند.آری ! گنجینه ای که در سوادکوه ما هست گرد غربت بر شانه هایشان دیده می شود.
"گنجینه های ارزشمندی به نام جوانان."
جوانانی که می بایست علمدار اقتصاد شهر خود باشند ، امروز شرمنده ی پدران بازنشسته دیار خود هستند که جیب هایشان خالی ، مدارج علمی دانشگاهی شان بالا ، و نگاه های صادقانه و نا امیدانه شان به خورشید است!

شنیده ام مسئولی در شهرستان ما نیمه های دل شب به جای آنکه از کم کاری هایش در حقّ جوانان شهر، پیش خدای متعال گریه و زاری کند ،ساعت یک بامداد تلفن بدست گرفته و مانع مدیریت جوان فرهیخته سوادکوهی در دیار دیگری می شود که به زعم خود، او قابلیت مدیریت ندارد، ولکن حقیقت آن است که او را نردبانی برای پُست های مدیریتیِ سال های آتی خود نیافت.
آری! در دیار ما برخی نیز خود را مالک سوادکوه می دانند !در حالی که مالک نفس خود نیز نیستند و شیطان همواره آنان را بازی می دهد.
این یادداشت و درد و دل ها که رسالت نویسندگان است را به نوبه ی خود به یادگار می گذارم تا شاید برخی بیدار شوند ...! خصوصاً آنانی که با لطف مردم غیرتمند سوادکوه ، به نان و نوایی رسیدند و امروز در عمل ، خود را سوادکوهی نمی دانند و از توانایی خود برای آبادانی زادگاه خود قدم بر نمی دارند.!
همه ما مسافریم ... یقیناً تاریخ درباره ما و شما قضاوت خواهد کرد!
اینجا سوادکوه است. مردمش با غیرت. جوانانش گنج نهان ... روزگارش سخت و دلگیر...
سوادکوه محروم است البته نه از لحاظ فرهنگ، بلکه از لحاظ اقتصاد...این را برخی بفهمند! اگر صورت جوانان سوادکوهی سرخ است از فرهنگ بالای آنان است نه از گرمای ثروت و بی عاری.!

خدایا سوادکوه را به تو سپردم که به خلق نا سپاست امیدی نیست.

محمد امیری سوادکوهی ـ زمستان 1392 ه.ش


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 6 بهمن 1392
حاج محمدآقا:درودبرشما..خداوندحضرتعالی رابرای منطقه نگه دارد.همه مقالات شماارزشمندهست ولی این فوق العاده بود.وقتی بااجتماع هم نوامیشوی برارزش کارت می افزایی..درودبرحضرتعالی....جوانانی ازقادیکلای سوادکوه
مجتهدزاده 6 بهمن 1392
حاج آقا امیری افتخار مازندران هستند
رشید 6 بهمن 1392
"با افتخار می گویم ، اینجانب یک سوادکوهی هستم. "
خب که چی؟؟؟منظورتون از این جمله چیه؟؟؟؟؟
در قرن 21 و قرن تکنولوژی و پیشرفت هنوز شاهد این نوع تفکر هستیم!!!!!!!!!!!
سوادکوهی بودن شما چه آسیبی به چه کسی میزنه ؟؟؟؟؟؟یا سوادکوهی نبودن شما؟؟؟؟؟
این چه تفکریه که امثال شما دارید آقای امیری؟؟؟؟؟؟؟؟
متاسفم که اصلا وقت صرف کردم مقاله بی محتوای شمارو خوندم
حسن 6 بهمن 1392
آقای امیری اول بروید تفکرات منطقه خودتان را اصلاح کنید
مجید باقری 6 بهمن 1392
تا کی به نداریش بسوزیم؟
تا کی به نخوردنش بسازیم؟
آن را که ندارد،همه عمر داشت
آآن را که نخوردیم که انباشت؟
جانا که امیری حرف دل گفت
نازا به امیری که گرد غم شست.
(مجید باقری سرخی)
45 6 بهمن 1392
جوان فرهیخته سوادکوهی /یک بامداد در دل نیمه های شب !!!!!!!!!!!!!!!!!!!حاج اقا دقت بفرمایید
سيد 6 بهمن 1392
حاج محمد مقاله خوبي بود ولي توضيحات كاملتر و جامع تري راجع به دردهاي در سينه مردم سوادكوه ميدادي تا شايد صداي شما به گوش مسئولين برسه، فقر و اعتياد در بين جوانان سوادكوه بيداد ميكنه...
علی 6 بهمن 1392
اگرتعصب خشک راکنار بذار وسوادکوه رافقط شهرزیراب نبیندوحرف وعملش یکی باشد
مرتضی 6 بهمن 1392
واقعا زیبا و درد آور بود
مجتهدزاده 6 بهمن 1392
واقعا حرف دل مردم را بیان کردید.
سوادکوه یعنی پل سفید.سوادکوه یعنی زیراب.سوادکوه یعنی آلاشت.سوادکوه یعنی شیرگاه...سوادکوه یعنی سوادکوه
افتخار ما هستید حاج آقای امیری سوادکوهی
اردشیری 6 بهمن 1392
ممنون حاج محمد عزیز، سوادکوه بزرگ از هفت تن شروع و تا گدوگ ادامه دارد.نگذارید بر پیکر نحیف این شهرستان خطهای کشیده شود که سوادکوه شمالی و جنوبی مرکزی شود.
نا شناس 6 بهمن 1392
سوادکوه را به دو قسمت تقسیم کردند زیرا می خواستند از ذهن مردم پاک شود اما مردمان سوادکوه همه یکدل و یک صدا هستند. بیکاری در بین جوانان این خطه بیداد می کند. تهرانی ها زمینهای باغی را ویران کردند وویلا سازی صورت
گرفتهاست. یکی از ساکنان شیرگاه- هتکه لو-
حسن 6 بهمن 1392
آدم شهرت طلب..........
رشید 6 بهمن 1392
چند کامنت انتقادی گذاشتیم هیچکدوم رو نزدید............
سوادکوهی ها دست به هم بدین و پیامهای مثبت بزنین شاید شمال نیوز بزنه کامنت شمارو////.................
رضا 6 بهمن 1392
ایشان از حامیان آیت الله صادق شیرازی هستند که از سردمداران اختلاف میان ....
حشمت اله رضایی 5 بهمن 1392
باسلام و درود فراوان به حجت السلام حاج محمد امیری،عالم فرزانه،که هر از چند صباحی با بیانات ونوشته های که هم علمی وهم آشنا با درد مردم دیار همیشه سبز مازندران میباشد ما را از خواب بیدار می کند،شاید جملات و نوشته های شما برای نمایندگان استان ومسئولین استانی به روزی برسد که آنها آن روز از بهشت و خدا افتاده اند و در خاک دان زمین مرثیه ی فراق سر داده اند،و اکنون ما و هم استانی های مازنی مان باید به شما و جوانان همچون شما ببالیم و بگویم دیگر جوانان و مردم ما دنبال چاپلوسی نیستند،اگر مسئولین و خصوصا نمایندگان با پاسخهای منطقی جواب نوشته های این چنینی را با زبان ادب بدهند
و من الله التوفیق
حشمت اله رضایی 5 بهمن 1392
باسلام و درود فراوان به حجت السلام حاج محمد امیری،عالم فرزانه،که هر از چند صباحی با بیانات ونوشته های که هم علمی وهم آشنا با درد مردم دیار همیشه سبز مازندران میباشد ما را از خواب بیدار می کند،شاید جملات و نوشته های شما برای نمایندگان استان ومسئولین استانی به روزی برسد که آنها آن روز از بهشت و خدا افتاده اند و در خاک دان زمین مرثیه ی فراق سر داده اند،و اکنون ما و هم استانی های مازنی مان باید به شما و جوانان همچون شما ببالیم و بگویم دیگر جوانان و مردم ما دنبال چاپلوسی نیستند،اگر مسئولین و خصوصا نمایندگان با پاسخهای منطقی جواب نوشته های این چنینی را با زبان ادب بدهند
و من الله التوفیق.حشمت اله رضایی
ناشناس 5 بهمن 1392
بسیار زیبا بود البته سوادکوه فقط ننونه ای کوچک از بسیاری از مناطق محروم است بنگرید دودانگه مازندران را که پیرزنی چشم انتظار یک بشکه نفت تو این سرماست... واقعا این مسولین چه جوری میخوان تو قیامت جواب بدن..فقط بلدن ریش بزارن و یقه هاشونو کیپ کنند.. وای به حالشان در قیامت..البته اگر اعتقادی به آن باشد..
رضوان 5 بهمن 1392
فیلتر کامنت ها...................
اکبر 5 بهمن 1392
بی کفایتی خودتان را به گردن تهرانی ها نندازید لطفا....................
احسانی 5 بهمن 1392
حجت الاسلام امیری سوادکوهی از جمله محققین و نویسندگانی است که کتاب ایازی از ملکوت را به دستور مستقیم مقام معظم رهبری نوشتند که در آن ولایت فقیه را کاملا اثبات نموده و رهبری آیت الله العظمی خامنه ای را کاملا تبیین نمودند.ایشان شخصیت علمی و مطهری های آینده ما هستند.ایکاش برخی در پی تخریب این چهره علمی شیعه نباشند
ماهان 5 بهمن 1392
نمیدونم چرا وقتی یک چنینجوان ارزشمندی میخاد دردهای زخم کهنه سوادکوه را بیان کنه یک عده میان که تخریبش کنند.آقا حاج آقا امیری واقعیت ها را گفتند.چرا شما ناراحت میشید؟ نکنه شما هم آره؟؟؟؟؟؟ممنونیم از شما روحانی عالم و ارزشمند که هم درد کشیده ای و هم منصف.
کاربر همیشگی شمال نیوز 5 بهمن 1392
از سایت وزین شمال نیوز از انعکاس این خبر که حرف دل همه سوادکوهی هاست متشکریم
سوادکوه بزرگ 5 بهمن 1392
حاج آقا امیری ممنون از درایت شما که سوادکوه را سوادکوه بزرگ معرفی نمودید .نه سوادکوه شمالی و مرکزی و این خزعبلات.
احسنت بر معرفت و بزرگی شما.سوادکوهی اصیل یعنی این. سوادکوه بزرگ یعنی پل سفید آلاشت زیراب و شیرگاه
ماهان 5 بهمن 1392
یکی بالا نظر داده افتخار میکنم سوادکوهی هستم یعنی چی؟!
آقای عقل کل. شما افتخار نمی کنی ایرانی هستی؟
البته شاید شما افغانی باشی که متوجه منظور این نویسنده با تعصب نمی شی
هر کسی به زادگاه و دیار خودش افتخار می کند.ایرانی به ایرانی بودنش...ترک ها به ترک بودنش...
نمی دونم شما کدام یک از اونایی بودی که حاج آقای امیری به آن اشاره کرد و سوختی
نا شناس 5 بهمن 1392
واقعا چرا وقتی سخن از مشکلات سوادکوه میاد یک عده غضبناک و برافروخته می شوند؟کجای این نامه بد بود؟
جز درد سوادکوهی ها سخنی بود؟
نا شناس 5 بهمن 1392
آقای امیری سوادکوهی
یادداشت بجایی نوشتید.ولی واقعا وقتی برخی نظرات را دیدم یاد حرف پدر بزرگم افتادم که شکم سیر چه می فهمه بر شکم گرسنه چه می گذره.شما درد کشیده ای ولی اینها چی؟اینها که خون مردم سوادکوه را مکیدن کجا هستند که براحتی به شما اعتراض می کنند.بعضی ها میخان سوادکوهی ها مثل برده باشن.کور خوندن
سیده مریم السادات موسوی 5 بهمن 1392
افتخار علمی سوادکوه هستید
کامران 6 بهمن 1392
بنده در یکی از شرکتها کشیک هستم.وقتی نامه زیبای استاد امیری عزیز را خوندم اشک تو چشمام جمع شد گریه کردم و سبک شدم.32سالمه تا امروز ندیدم کسی به این روشنی درد ما را بگه.دست این حاجی را میبوسم خدا بهت هرچی میخای بده حاجی.دله ما خونه خدا
savadkooh 6 بهمن 1392
salam
afarin b in rohani savadkoohi
حسین فلاح 6 بهمن 1392
حاج محمد امیری
شما افتخار رهبر عزیز ما، افتخار مملکت ما هستید.درد و مشکلات را لمس می کنی همانطور که رهبر ما لمس می کنند.واقعا به شما افتخار می کنیم که راه رهبر عزیز ما را ادامه می دهید.
در متن این نامه دیدم که اگر سوادکوه امروز کمی هم آبادانی در آن است به برکت خون شهدا و ارشادات رهبر عزیز است.این جمله شما یعنی ادای خون شهدا و ارادت قلبی تان به ولایت مطلقه فقیه.
آقای امیری بنده از طرف بسیجیان سوادکوهی از شما تشکر میکنم که یک بسیجی به تمام معنایید.
بسیجی آشنای درد باشد
اجاق سینه های سرد باد
به نامردان بگو در راه رهبر
بسیجی مرد مرد مرد باشد.
افتخار مایید
عاشق امام خامنه ای 6 بهمن 1392
زنده باد استاد امیری سوادکوهی
نا شناس 6 بهمن 1392
مسئولین و نمایندگان خدوم و زحمتکش و انقلابی در سوادکوه ما بسیارند ، ولی بگذارید صادقانه بگویم که خوبان نیز خوبی هایشان را بر سوادکوهی های ارزشمند تمام نکردند . !==همین تعارفات ما رو به این روز انداخت
علیپور 6 بهمن 1392
ینده برادر زاده یکی از مسئولین هستم.
واقعا از خود بیخود شدم و دوست دارم از این بعد زیر پرچم عالم بزرگ مقام سوادکوهی باشم چون این انسان پاک سرشت صداقت دارد نه مانند اقوام ما که به ما هم رحم نمیکنند.
حاجی دست بوستم
نا شناس 6 بهمن 1392
باسلام خدمت برادربزرگواروارزشمندم حاج آقامحمدامیری عزیزمطمئنم صدای شمابرای مردم عزیزودوست داشتنی سوادکوه همیشه گویا ورساست /ولی آنان که درحق مردم سوادکوه واقعاناحقی کردند.روزی دربرابرغرش کوههایی که دارای ذغال سنگ وفلورین وروی وفلزهای باارزش دیگراست نابود خواهند شد.وای برشماوننگ برکسانی که به زادگاه خودتان خیانت کردید./. سوادکوهیمه من غیرت دارمبه/به غمومشکلات عادت دارمبه/امه حق این نیه محروم بووشبم/خدایی من دل پرخون دارمبه. (ح) عشیری
نا شناس 6 بهمن 1392

سلام خدمت مدیر مسئول محترم شمال نیوز خواهشی از شما داشتم و آن اینکه متاسفانه برخی در سدد تخریب جوانان ارزشمندی چون برادر امیری سوادکوهی هستند و نمیخواهند چنین عزیزانی که زبان گویای مردم و همچنین شما زحمتکشان رسانه ای هستند مطرح شوند . خواهش بنده این بود که در قسمت نظرات در صورت صلاحدید این نظر را حذف فرمایید تا جوانان ارزشمند سوادکوهی تصور نکنند که واقعا چه اتفاقی افتاده و ... نظر مورد نظر این است : (ایشان از حامیان آیت الله صادق شیرازی هستند که از سردمداران اختلاف میان ....) این نظر نباشد بهتر است و اشخاصی چون عزیز ما آقای امیری می توانند تکیه گاهی آسودهای برای جوانان منطقه ما باشند. ارادتمند شما.غ افشون/اداره آموزش و پرورش
نا شناس 6 بهمن 1392
احسنت استاد سوادکوهی.عالی بود
علیپور 6 بهمن 1392
ینده برادر زاده یکی از مسئولین هستم.
واقعا از خود بیخود شدم و دوست دارم از این بعد زیر پرچم عالم بزرگ مقام سوادکوهی باشم چون این انسان پاک سرشت صداقت دارد نه مانند اقوام ما که به ما هم رحم نمیکنند.
حاجی دست بوستم.م. علیپور
سوادکوه 7 بهمن 1392
علمای شهرستان بیدار شوید مسئولین به ظاهر خدوم دگر خواب بس است.
درب کلاس غیرت و انسانیته عالم بزرگوار محمد امیری سوادکوهی به روی شما باز است بیایید از امثال محمد امیری ها یاد بگیرید غیرت و مردانگی را و خود را مانند ارواح ناپدید نکنید.زمانه زمانه گفتگو و نقد ازاد است نترسید شما هم خودی نشان دهید پستو مقام شما را نمیگیرند نترسید
علی 7 بهمن 1392
(اقای ع ....خجالت بکش) شنیده ام مسئولی در شهرستان ما نیمه های دل شب به جای آنکه از کم کاری هایش در حقّ جوانان شهر، پیش خدای متعال گریه و زاری کند ،ساعت یک بامداد تلفن بدست گرفته و مانع مدیریت جوان فرهیخته سوادکوهی در دیار دیگری می شود که به زعم خود، او قابلیت مدیریت ندارد، ولکن حقیقت آن است که او را نردبانی برای پُست های مدیریتیِ سال های آتی خود نیافت.
شیعه علی 7 بهمن 1392
جوانترین نویسنده کتاب و مقالات علمی تشیع در جهان اسلام راجب زادگاه خود هم نوشت و چه خوب بود که زادگاهش اینهمه حرف نا امید کننده برای گفتن نداشت و میشد نامه تبریک به مسئولین نوشته میشد نه تاسف.
نا شناس 7 بهمن 1392
درود بر شما .جناب محترمی که مقاله را بی محتوا لقب دادی .شک ندارم که از اصالت غیرت بزرگی هیچ نمی دانی اگر می دانستین می فهمیدین که استاد چه نوشته است.درود و صد بدرود بر شما جناب اقای امیری.افتخار سوادکوه هستین.تنت سالم دلت خوش....
سپهر 7 بهمن 1392
آقاي اميري ، برادر عزيز، قربون اون شكل ماهت برم ،آخه جمعيت و مساحت سوادكوه چند درصد از سهم كل استان را به خود اختصاص مي دهد؟
-چند درصد از اعتبارات سالانه استاني و ملي به منطقه سوادكوه اختصاص مي يابد؟
- چند درصد از مديريت هاي ارشد فعلي و قبلي استان در اختيار سواد كوهي هاست؟ از باب نمونه به معاونت برنامه ريزي استانداري مازندران توجه قرماييد.
- آقاي اميري سوادكوهي در توسعه يك منطقه متغيرهاي زيادي از جمله متغيرهاي سرمايه فيزكي، انساني و اجتماعي دخيلند.
- برادر من ديگر نقاط استان را نمي توان بخاطر حس نوستالژيك برادران سوادكوهي تعطيل كرد. اگر اين همه تعصب داريد چرا جمعيت بزرگي از سوادكوهي هاي در مركز استان، تهران و قائمشهر ساكنند؟
نا شناس 7 بهمن 1392
باسلام،تابوده اینچنین بوده،درسته سوادکوه محروم واقع شده ولی نه تااین حد که دوستان می فرمایند اگرهم اینچنین است - ازماست که برماست(شمااگه به فکرمردم شهر خودتان هستید سعی کنید در امر سیاست دخالت نکنید وبه دیانت خودتان وشهرتان برسید)
رضا 7 بهمن 1392
سوادکوهی بودن افتخار نیست بلکه بعلت اینکه سرزمین شاه ملعون هست به نوعی مایه حقارت است
حسن 7 بهمن 1392
این سوادکوهی ها اگر ذره ای امکانات داشته باشند انسانهای زحمتکشی هستند و میتوانند افراد خدومی باشند......ولی حیف که گربه دستش به گوشت نمیرسه و میگه بو میده
امید 7 بهمن 1392
اینقدر این بچه ها رو بزرگ نکنید.......امیری حتما میخواد عضو شورا یا مجلس بشه یا یه مقامی واسه خودش دست و پاا کنه.............
نا شناس 7 بهمن 1392
سلام حاج محمد آقاي عزيز و دوست داشتني . بي صبرانه منتظر محرم 93 هستيم تا اگه خدا به ما سعادت بده در حسينه مركزي قاديكلا پاي منبر شما درس ياد بگيريم . انشاا... همچون سنوات قبلي در امورات خويش موفق ومؤيد باشيد. م . ر . ق
نا شناس 7 بهمن 1392
وای به روزی که بگندد نمک . اقای سوادکوهی ما باید از دست شما وخادم الشریعه و صالحی ودیگر سوادکوهی ها کجا بنالیم
نا شناس 6 بهمن 1392
سوادکوه شمال نه ،سوادکوه قلابی،
نا شناس 6 بهمن 1392
شمال نیوز واقعا سایت خوب و پربیننده است اما به جای پرداختن به مشکلات بخشی باید به کل مشکلات استان بپردازد وانها را پرنگ کند انتشار اخبار شهرستانها ومشکلات سلیقه ای شوراها در حاشیه خوب است اما درج مقاله ای مهم در خصوص مشکلات صادرات استان آن هم در حاشیه و با عنوانی که زیاد به چشم نمی آید واقعا از ارزش خبری آن می کاهد .چون استان مازندران اگر با بی مهری مسئولین در عرصه کلان و کم کاری مسولین استانی مواجهه نشود نیاز به خواهش ودرخواست برای تخصیص بودجه نداردودرخواست ما دانشجویان خارج از استان این است که شمال نیوز به مسایل واقعی و اصلی استان در وسط صفحه
بیشتر بپردازد تابه حاشیه وتعصبات شهرستانی.
نا شناس 6 بهمن 1392
تادیروزفکرمیکردم انسانها سه دسته اند
1.یا سوادکوهیند
2.یادوست دارند سوادکوهی باشند
3.یاخودشون راسوادکوهی جامیزنند
اماباخوندن کامنت های بالا نظرم عوض شدوگزینه چهارم روبهش اضافه کردم
4.بعضی ازسوادکوهی ها......
البته دسته آخرشکرخدا کمندوسوادکوهی های غیرت منداونهاروحذف میکنند.سیدعلی حسینی کریمی سرخ کلایی
نا شناس 6 بهمن 1392
باسلام اونی که کامنت دادچون شاه سوادکوهی بودمردمش باید حقارت بکشندواقعایه ادم بی ادب وبی فرهنگی است /آیاسوادکوه دردوران جنگ تحمیلی کم شهیدواسیرومفقودالاثرداد؟واقعاواسه اقای رمدانی متاسفم که هرکامتی رودرسایت لحاظ میکنند.
نا شناس 6 بهمن 1392
باسلام و درود فراوان به حجت السلام حاج محمد امیری،عالم فرزانه،که هر از چند صباحی با بیانات ونوشته های که هم علمی وهم آشنا با درد مردم دیار همیشه سبز مازندران میباشد ما را از خواب بیدار می کند،شاید جملات و نوشته های شما برای نمایندگان استان ومسئولین استانی به روزی برسد که آنها آن روز از بهشت و خدا افتاده اند و در خاک دان زمین مرثیه ی فراق سر داده اند،و اکنون ما و هم استانی های مازنی مان باید به شما و جوانان همچون شما ببالیم و بگویم دیگر جوانان و مردم ما دنبال چاپلوسی نیستند،اگر مسئولین و خصوصا نمایندگان با پاسخهای منطقی جواب نوشته های این چنینی را با زبان ادب بدهند
و من الله التوفیق
نا شناس 6 بهمن 1392
آقایانی که بدون نام و نشان برای خودتان شدید کارشناس و دلسوز.جرأت دارید با اسم حقیقی تان حرف بزنید.
یک جوان سوادکوهی آمد اشاره ای به زخم کهنه منطقه اش کرد.شما چرا دارید می سوزید و به خود زنی پرداختید؟
ایشان نویسنده است و نویسنده رسالتش این است که درد مردم را منتقل کند.
شما چرا دارید خودتونو می کشید که سوادکوه فلان است و سوادکوه فلان است.

درسته شکم سیر چه می فهمه بر سوادکوه چه می گذرد
savadkooh 6 بهمن 1392
حرف حق را زدی حاج آقای سوادکوهی...........حرف حق هم واقعا برای برخی تلخه
نا شناس 6 بهمن 1392
متاسفانه مریدان برخی نماینده ها دارن سم پاشی می کنندو واقعیت را وارونه جلوه میدن.شمال نیوز هم که چون میخاد سایتش پر بیننده باشه اهانت ها را تایید می کنه
عیبی نداره.بچرچ تا بچرخی
نا شناس 6 بهمن 1392
احسنت بر این عزیز و روحانی دلسوز منطقه که جوانان را درک میکند نه ترک
نا شناس 7 بهمن 1392
آقای امیری سوادکوهی
یادداشت بجایی نوشتید.ولی واقعا وقتی برخی نظرات را دیدم یاد حرف پدر بزرگم افتادم که شکم سیر چه می فهمه بر شکم گرسنه چه می گذره.شما درد کشیده ای ولی اینها چی؟اینها که خون مردم سوادکوه را مکیدن کجا هستند که براحتی به شما اعتراض می کنند.بعضی ها میخان سوادکوهی ها مثل برده باشن.کور خوندن
نا شناس 7 بهمن 1392
سوادکوه دیار انسانهای ...فقط خودشان از خودشان تعریف میکنند.....مشک آن است که ببوید نه آنکه عطار بگوید جناب امیری
نا شناس 7 بهمن 1392
.....و اعضای دفترش با دخالت های بیجا در امور سیاسی اقتصادی و....منشا ....بسیاری در سالهای اخیر شده اند .....حتما آقای امیری هم میخواهند بعنوان یک سوادکوهی متعصب و باغیرت- به قول بعضی از دوستان -راه آنهارا ادامه دهند
نا شناس 7 بهمن 1392
اینکه برخی از کاربران شلوغش کردند .واقعا در این متن چه چیز بدی هست که برخی دارن ادای قهرمانان را در میارن و بی حرمتی می کنند.
آقا یک نفر اومد داره حرف حق می زنه.شما چرا داد و بیداد راه انداختید؟نکنه با منافع شما سازگاری نداشته
نا شناس 7 بهمن 1392
متاسفم برای آن کسی که این پیام را در نظرات گذاشت که
/سوادکوهی بودن افتخار نیست بلکه بعلت اینکه سرزمین شاه ملعون هست به نوعی مایه حقارت است/

آقای محترمی که این پیام را گذاشتی شما کجای ایرانی؟شک ندارم اصلا ایرانی نیستی
نا شناس 7 بهمن 1392
حضرت حاج اقا امیری قادی +سوادکوهی کلاه رفت ،قبا رفت کجا بودید تا حالا زمانی که همشهری شما به عنوان مدیرعامل البرز مرکزی شرکت را چوب حراج زده بود کجا بودیدوووووووووووووووووووووووووووو
سوادکوه 7 بهمن 1392
رحمت خداوند بر عالم بزرگ مازندران محمد امیری سوادکوهی.
از شمال نیوز تقاضا دارم به زودی مصاحبه ای از این بزرگ مرد به عمل بیاورد تا بیشتر بتوانیم با این بزرگوار آشنا شویم
نا شناس 8 بهمن 1392
قحط الرجال شد دیگه . اگه عالم بزرگ مازندران این اقاست پس وای به حال ما !!!!!
رحمان 9 بهمن 1392
جناب سیدعلی حسینی کریمی سرخ کلایی............
خودت میفهمی چی میگی؟؟؟؟؟؟
این اراجیف چیه تحویل مردم میدی؟
یعنی چی که مردم دوست دارن سوادکوهی باشند یا خودشون رو سوادکوهی جا میزنند؟؟؟؟؟؟؟
ghadi 9 بهمن 1392
منظور حاجی از اون مدیر مدبری که ساعت یک بامداد نزاشتن مدیر بشه همون اقای مهندس ح.ر هستن که قرار بود شهردار بشن!! این آقا سواد ندارهٰ من مدرک و شاهد دارم که ی نفر دیگه واسه این آقا کنکور داده و با باند بازی و کلاهبرداری شده جوان فرهیخته!!!
حاجی سوادکوه نابود شده دیگه فایده ای نداره تو هر خونه چند لیسانس و فوق لیسانس بیکار داریم فقر و بدبختی بیداد میکنه. ما سوادکوهی ها باید رو پای خودمون وایسیم و صنعت توریسم رو توسعه بدیم... مگه سوادکوه چی از رامسر و ... کم داره. تنها راه حل بهبود اقتصاد این مردم و حل مشکل بیکاری فقط توسعه صنعت توریسمه
منصور 9 بهمن 1392
در بزرگنمایی و غلو کردن و بزرگ کردن افراد ،سوادکوهیها ید طولایی دارند......الکی جایگاه علم و عالم و بزرگان رو به سخره نگیرید.........وبا دادن این القاب به اشخاص جایگاه بزرگان را تنزل ندهید
نا شناس 9 بهمن 1392
احسنت استاد سوادکوهی.عالی بود
نا شناس 9 بهمن 1392
باسلام خدمت برادربزرگواروارزشمندم حاج آقامحمدامیری عزیزمطمئنم صدای شمابرای مردم عزیزودوست داشتنی سوادکوه همیشه گویا ورساست /ولی آنان که درحق مردم سوادکوه واقعاناحقی کردند.روزی دربرابرغرش کوههایی که دارای ذغال سنگ وفلورین وروی وفلزهای باارزش دیگراست نابود خواهند شد.وای برشماوننگ برکسانی که به زادگاه خودتان خیانت کردید./. سوادکوهیمه من غیرت دارمبه/به غمومشکلات عادت دارمبه/امه حق این نیه محروم بووشبم/خدایی من دل پرخون دارمبه. (ح) عشیری
نا شناس 9 بهمن 1392
اگر واقعا منش شمال نیوز این است که شخصیت علمی کسانی که در سطح بالایی مشغول به اساس تشیع هستند را با درج و تایید نظرانی که هویتشان معلوم نیست را به سخره بگیرند.بنده بعنوان کسی که هر روز این سایت را رصد می کنم دیگر سراغ این سایت نمی آیم.
چون متاسفانه دارید سیاسی کتری می کنید و علیه کار می کنید.گیرم که این شخصیت علمی را خورد کردید.آخرش چه؟
واقعا متاسف شدم برای سایتی که با این کار ننگ رسانه ای خود را نشان داد.
نا شناس 9 بهمن 1392
متاسفانه مریدان برخی نماینده ها دارن سم پاشی می کنندو واقعیت را وارونه جلوه میدن.شمال نیوز هم که چون میخاد سایتش پر بیننده باشه اهانت ها را تایید می کنه
عیبی نداره.بچرچ تا بچرخی
علیپور 8 بهمن 1392
جانم فدای این عالم اندیشمند سوادکوهی.
مهدوی پلسفیدی
نا شناس 8 بهمن 1392
سلام تذکر به بعضی از نظراتی که بالا گفته شد .خصوصی سازی البرزمرکزی ربطی به آقای ... نداره تصمیم دولت بود که باید این کار انجاممی شد مدیر سوادکوهی فقط دستور بالا را انجام داد.
کچا سوادکوهی ها غلو می کنند که این آقا توهین کردند القاب دادن شخصی است شما نباید به جمع سوادکوهی اهانت کنید وباید عذر خواهی کنید .
من کاری ندارم آقای امیری عالم هست یانه ،خدا میدونه ولی این همه نظرات برای یک خبر داده شد باید مطلب خوبی باشه که این همه نظر دادند واینو می گم آقای امیری شاید عالم ودانشمند نباشه ولی شجاعت داشته وبا افتخار گفته سوادکوهیه و درد دل مردم نوشت.واینو بعضی ها بدونند سوادکوهی ها از کوچک ترین تا بالا ترین به سوادکوهی بود نشان می بالند . (امیری پسرخاله منم نیست ) .
همه مشکلات سوادکوه را مسئولین می دانند کو گوش شنوا،
سوادکوه 9 بهمن 1392
اولین کسی بود که نترسید و حرف زد و زیبا هم نوشت دردهای سوادکوه را برای مسئولین.
عبدالله ع
سوادکوه زاده درد 10 بهمن 1392
جانم فدای این عالم اندیشمند سوادکوهی.
ماهان 19 بهمن 1392
از این جوان ارزشمند و فرهیخته که به فکر دیار مظلومش هست واقعا سپاسگذارم.ولی جای تعجب است که در قسمت نظرات برخی که شاید معلوم هستند که چه کسانی هستندبا این مقاله زیبا ناراحت شدند.برخی تصور می کنند چون شکم خودشان سیر است مابقی هم سیرند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.185 seconds.